• چهارشنبه ٢٧ دی ١٤٠٢-١٢:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣١١
شمس‌احسان مطرح کرد:

لزوم بهره‌گیری از هنر در راستای ارتقاء فرهنگ حمایت از معلولین

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم اکران خصوصی انیمیشن "مسافری از گانورا" بر ضرورت بهره‌گیری از هنر در راستای ارتقا فرهنگ حمایت از معلولین تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه اکران خصوصی انیمیشن "مسافری از گانورا" برای افراد دارای معلولیت ضمن تقدیر از تیم سازنده‌ی این انیمیشن، با بیان اینکه این تیم کیفیت فنی و عناصر زیبایی‌شناختی را به حد اعلا رساندند، اظهار داشت: سازندگان این انیمیشن یک ارزش اجتماعی و دغدغه‌ی همگانی را تبدیل به سناریو کرده و به سراغ داستانی رفته که خیلی از همکارانشان یا توان و یا دغدغه‌ی پرداختن به آن را ندارند. 
شمس‌احسان گفت: اقدامات سازمان‌های مردم نهاد فعال در کنار اقدامات حاکمیتی سبب شده است که این پذیرش در جامعه ایجاد شود که امروز قهرمان یک انیمیشن، کودک دارای معلولیت باشد. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این انیمیشن، اگرچه فرهنگ‌ساز و آموزنده است؛ اما خودش سبب یک تغییر نگرش در جامعه بوده و خوشحالیم که این فرهنگ در بین جامعه شکل گرفته و البته در حال افزایش است. 
وی با بیان اینکه باور داریم هیچ خط‌کشی وجود ندارد که بین افرادی که در این نشست حضور دارند با سایرین بتواند یک تمایز ماهوی قائل شود؛ گفت: ما متفاوت نیستیم ؛بلکه متنوع هستیم. این تنوع، نه تنها یک عامل محدودکننده نباید باشد که اتفاقاً باید این انگیزه را در ما ایجاد کند که ظرفیت‌های مستتر در پس این تنوع و تکثر را کشف کنیم و به سمت شکوفایی و اعتلا برویم. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موفقیت‌های معلولین در حوزه‌های ورزشی، علمی و فناوری گفت: باید ظرفیت‌ها را کشف کنیم و آن‌ها را پرورش دهیم تا به افتخار آفرینی تبدیل شود. 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در کمیته‌ی اجتماعی و البته مدیریت شهری این است که دسترسی تمامیِ افراد دارای معلولیت را به خدمات اجتماعی به یک اندازه افزایش دهیم و این دسترس‌پذیری هم در ارائه‌ی تخفیفات، هم در تخصیص سانس و زمان و هم در مقیاس متناسب‌سازی فضا باشد.
وی اضافه کرد: ترویج این نگاه در ساختارهای اجرایی زمان‌بر بوده، ولی خدا را شکر که ایجاد شده است و افتخار داریم که عنوان کنیم ان‌شاءالله به زودی استفاده‌ی از این خدمات و سرانه‌های مذکور (به ویژه ورزشی) به ارزانترین و گسترده‌ترین شکل ممکن رسیده و حتی رایگان شود که این دستاورد بزرگی برای مدیریت شهری تلقی می‌شود.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین آنچه ما در پی تحقق آن هستیم و اکنون در دستور کار قرار دارد، اصلاح مصوبه "حمايت از حقوق افراد داراي معلولیت" به نفع همه‌ی افراد دارای معلولیت و افزودن معافیت‌ها و تخفیفات بیشتر در بهره‌گیری از ساختارهای فرهنگی و اجتماعی است که نیاز این گروه از جامعه می‌باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: